Project work SPORTS, year 8
This
project work is about a sport in an English-speaking country. There are many
sports to choose between, and you have probably heard of some of them. Choose
from the following suggestions:
11)
American football
22)
Australian football
33)
Irish football
44)
Lacrosse (Canada)
55)
Curling (Canada)
66)
Baseball (USA)
77)
Rugby (UK and NZ)
88)
Cricket (UK, India, SA)
You can
also choose a sport from a famous English school:
11)
Eton Fives
22)
Eton Wall Game
33)
Rossall Hockey
44)
Harrow Football
55)
Winchester College Football
In order to
pass the assignment you have to
11) Tell where the sport is played and
if it is popular
22) Describe the sport and its rules. Is
it a kind of hockey, football or bat and ball-sport, or something else?
33) Make comparisons: is it a sport that
is played in Sweden or is there a sport that is similar over here?
44) Include your sources, using the
complete URL, not just ‘wikipedia.com’ for instance.
55) Remember to write your full name and
class.
66) Write no less than half a page, no
more than one page, using Times 12p.
77) Present orally, about two minutes +
film clip – if you have one.
You will be graded according to
‘Skolverkets kunskapskrav’, see our blog.
Time plan
Week 10 –
search for information, take notes and start writing
Week 11 –
search for information, take notes and write
Week 12 –
write and upload to Showbie by Friday 24:00.
Week 13 –
prepare presentation
Week 14 -
present to class. It has to be 2 minutes + youtube clip (if you have one)
Week 15 –
spring break
Betygskriterier
E
Du
kan förstå det mesta av innehållet i olika typer av texter. Du förstår tydliga
detaljer i texterna.
Du
kan välja texter från olika medier och använda dem på ett ganska bra
sätt när du skriver och pratar.
Du
kan uttrycka dig på ett ganska bra sätt när du gör olika muntliga
redovisningar.
Du
kan uttrycka dig på ett ganska bra sätt när du skriver olika texter.
Du
kan göra enkla förbättringar av dina muntliga redovisningar och av dina
texter så att de blir tydligare och mer varierade.
Du
kan diskutera på ett enkelt sätt hur man lever och vad man gör i länder
där man pratar engelska. Du jämför det på ett enkelt sätt med vad du
själv varit med om och vad du kan.
C
Du
kan förstå det mesta av innehållet i olika typer av texter. Du förstår viktiga
detaljer i texterna.
Du
kan välja texter från olika medier och använda dem på ett bra sätt när
du skriver och pratar.
Du
kan uttrycka dig på ett bra sätt när du gör olika muntliga
redovisningar. Du anpassar din redovisning på ett bra sätt till dem som
lyssnar, till budskapet och till situationen.
Du
kan uttrycka dig på ett bra sätt när du skriver olika slags texter. Du
anpassar dina texter på ett bra sätt till dem som lyssnar, till
budskapet och till situationen.
Du
kan göra utvecklade förbättringar av dina muntliga redovisningar och av
dina texter så att de blir tydligare och mer varierade.
Du
kan diskutera på ett utvecklat sätt hur man lever och vad man gör i
länder där man pratar engelska. Du jämför det på ett utvecklat sätt med
vad du själv varit med om och vad du kan.
A
Du
kan förstå både helhet och detaljer i olika typer av texter.
Du
kan välja texter från olika medier och använda dem på ett mycket bra
sätt när du skriver och pratar.
Du
kan uttrycka dig på ett mycket bra sätt när du gör olika muntliga
redovisningar. Du anpassar din redovisning på ett mycket bra sätt till
dem som lyssnar, till budskapet och till situationen.
Du
kan uttrycka dig på ett mycket bra sätt när du skriver olika slags
texter. Du anpassar dina texter på ett mycket bra sätt till dem som
lyssnar, till budskapet och till situationen.
Du
kan göra utvecklade förbättringar av dina muntliga redovisningar och av
dina texter så att de blir tydligare och mer varierade.
Du
kan diskutera på ett välutvecklat sätt hur man lever och vad man gör i
länder där man pratar engelska. Du jämför det på ett välutvecklat sätt
med vad du själv varit med om och vad du kan.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.